Reklama
  • Środa, 1 marca (11:00)

    Sezonowa dieta dla pięknych włosów i paznokci

Gdy na głowach czapki, a na dłoniach rękawiczki, włosy i paznokcie mogą dawać nam znać, że nie są w formie. Wspomóżmy je w ten zimowy czas!

Reklama

Najlepsze odżywki i balsamy nie pomogą, jeśli w naszej diecie nie będzie odpowiednich witamin i mikroelementów. Aby włosy i paznokcie nie sprawiały kłopotów, potrzebują wzmocnienia... od środka. jadłospisie nie powinno zabraknąć witamin z grupy B, wit. E oraz cynku i krzemu. Wybierajmy więc produkty, które je zawierają, bo to niezawodne dietetyczne sposoby dla urody.

Wskazówka dietetyczna

Włosy i paznokcie potrzebują żelaza i kwasów omega-3! Zadbajmy, by w diecie nie zabrakło chudego mięsa i ryb (morskich: łososia, tuńczyka, makreli). Cennych kwasów dostarczy też np. siemię lniane (róbmy z niego kleik). Dla porostu włosów ważna jest zaś witamina B2. Znajdziemy ją w rybach, w jajkach, fasoli, soi, grochu.

Codzienna porcja orzechów i ziaren: jest niezbędna dla zdrowych paznokci i promiennej cery. Wystarczy zjadać np. (do wyboru): kilka orzechów włoskich lub migdałów, po 1 łyżce ziaren słonecznika i dyni, kilka suszonych moreli lub daktyli.

Drożdżowa odżywka

Zimą jesteśmy narażone na nadmiernie przetłuszczanie się włosów, zaś paznokcie się wysuszają, płytka staje się krucha… Łatwiej uporamy się z tymi problemami, pijąc napój z drożdży. Zawiera wszystkie witaminy z grupy B (w tym biotynę, która leczy stany zapalne skóry, zapobiega łojotokowi, zmniejsza ryzyko łupieżu).

Oto prosty przepis na drożdżową odżywkę: Do szklanki wsypujemy 1 łyżeczkę pokruszonych drożdży, rozprowadzamy odrobiną gorącej wody lub mleka i dolewamy do pełna płynu. Aby była smaczniej- sza, można ją dosłodzić miodem. Najlepiej wypić taki napój rano, np. raz lub dwa razy w tygodniu.

Ochronny skrzyp

Zawiera m.in. krzem – składnik mineralny, który zmniejsza łamliwość włosów i paznokci. Co ciekawe, herbata ze skrzy- pu poprawia mineralizację kości, więc może zmniejszać ryzyko osteoporozy! Prosty przepis: 1 łyżkę ziół zalewamy 1 szklanką wrzątku, przykrywamy, po 10 minutach przecedzamy.

ZALECENIE: duże dawki tego pierwiastka znajdziemy też w szczypiorku, płatkach owsianych i czosnku.

Oleiste wsparcie

W naszej diecie powinny znaleźć się: oleje roślinne tłoczone na zimno (np. rzepakowy) lub oliwa, kiełki, ziarna oraz orzechy – dodawajmy je do sałatek. Zawierają dużo witaminy E, zwanej witaminą piękności.

ZALECENIE: 2 łyżeczki oliwy lub oleju – taka codzienna porcja zadziała jak wewnętrzny eliksir. Skrapiajmy takim tłuszczem sałatki, przyrządzajmy na jej bazie sosy oraz dressingi.

Oczyszczająca pokrzywa

Herbatka z pokrzywy zawiera m.in. magnez, żelazo, fosfor i wit. B2, które nie tylko wzmacniają włosy, ale też zapobiegają rozdwajaniu się paznokci. Napar z ziela pokrzywy poprawia także trawienie i działa moczopędnie, więc organizm szybciej oczyszcza się z toksyn, a to ważne dla zdrowej cery.

Prosty przepis: 2 łyżki liści pokrzywy zalewamy 1 szklanką wrzątku, przykrywamy na 10 min, przecedzamy. Pijemy 2 filiżanki dziennie.

Wzmacniające galaretki

Narzekasz na łamiące się paznokcie? Wzmocnić może je… żelatyna! Znajdujące się w niej białko regeneruje płytkę.

ZALECENIE: przyrządzaj domowe galaretki, np. na bazie jogurtu i owoców. Galaretki owocowe to niskokaloryczny deser (120 kcal w pucharku wielkości szklanki). Dietetyczne są też galaretki z kurczaka (salaterka: 200 kcal).

Tekst pochodzi z magazynu

Tina

Zobacz również

  • To coś więcej niż zamiennik cukru. Na nim przede wszystkim opiera się apiterapia (czyli zapobieganie chorobom i leczenie za pomocą pszczelich darów). Ze swoim bogactwem związków odżywczych poprawia... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.