Reklama
  • Wtorek, 29 marca (14:00)

    Schudnij podczas postu

Dla wielu z nas post ma wymiar duchowy, polegający m.in. na odmawianiu sobie smakołyków, używek, przyjemności. Ale może też być kuracją prozdrowotną, odtruwającą organizm z toksyn i ułatwiającą pozbycie się kilogramów.

Oprócz wyeliminowania z jadłospisu słodyczy (pod każdą postacią), warto zmienić ilość posiłków z 3 na 5 małych. Trzy z nich powinny składać się z warzyw i owoców o niskim indeksie glikemicznym (surowa marchew, sałata, seler naciowy, cytrusy).

Reklama

Zupę gotowaną na wywarze z mięsa zastąp wywarem warzywnym z dodatkiem 1 łyżki oleju.

Do sałatek dodawaj jogurt w miejsce śmietany lub majonezu. Czarną herbatę zamień na zieloną. Zrezygnuj z czarnej kawy, a w jej miejsce pij zbożową – daje wit. z grupy B, potas, magnez i błonnik. Zamiast soli dodawaj do posiłków zioła – takie jest nowe zalecenie Instytutu Żywności i Żywienia.

By usprawnić pracę ne rek i usunąć złogi (spowalniają prze mianę materii), pij 1,5-2 litry niegazowanej wody mineralnej dziennie.

Grilluj i gotuj na parze

Zamiast gotować warzywa w wodzie, gotuj je na parze (np. fasolkę szparagową). Mięsa (np. pierś indyka) nie smaż, tylko grilluj bez tłuszczu. W ten sposób dasz organizmowi niewiele kalorii, a sporo cennego białka.

Tarta marchew

Surowa marchew to niskoka loryczna porcja słodkości. Wraz z tartym jabłkiem da pektyny, które utrudnią przyswajanie tłuszczów i cholesterolu. Ta surówka oczyści organizm z toksyn i poprawi cerę.

Herbatki ziołowe

Zalegające toksyny mogą spowalniać przemianę materii. Pozbędziesz się ich, pijąc zieloną herbatę lub ziołowe napary, np. z pokrzywy. Zalewaj je wodą o temp. 80°C. Pij 2-3 razy dziennie po filiżance.

Odstaw na czas postu

Zrezygnuj nie tylko ze słodyczy, ale też ze słodzonych napojów, także tych w kartonie. Nektary i napoje w kartonach do złudzenia przypominają soki, ale są dosładzane. Uważaj na słone przekąski – też mają dużo kalorii.

Świat & Ludzie
Więcej na temat:tarta | Ta

Zobacz również

  • Prezenterka przekonuje, że zgrabną sylwetkę i zdrowy wygląd zawdzięcza nie naturalnym skłonnościom, ale zmianie nawyków żywieniowych. Gdy zainteresowała się dietą paleo, nie chodziło o... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.