Reklama
  • Środa, 1 marca (09:05)

    Michelle Obama. Jej dieta

Reklama

Znakiem rozpoznawczym kampanii przeciw otyłości, której patronowała żona Baracka Obamy, jest talerz podzielony na nierówne cztery części. Ma on wskazywać zdrowe proporcje pomiędzy poszczególnymi produktami żywnościowymi.

Najważniejsze zasady diety

25% talerza – pełne ziarna

Dotyczy to pieczywa i makaronu. Polub też brązowy ryż. Wysoka zawartość błonnika sprawi, że nie będziesz miała potrzeby podjadania między posiłkami.

25% – białko

Powinnaś 3 razy w tygodniu jadać rybę w różnej postaci, najlepiej z grilla lub pieca. To samo odnosi się do mięsa. Na bezmięsny obiad wybieraj soczewicę i jajka.

50% – warzywa i owoce

Spożywaj wszystkie, ale dominować powinny warzywa o kolorach czerwonym (pomidory, papryka, wiśnie), pomarańczowym (bataty) i zielonym (szpinak).

Trochę silnej woli

Zrezygnuj z produktów przetworzonych, zwłaszcza dań fast food, konserw i słodyczy. Wypijaj 2 litry wody dziennie (dozwolona szklanka soku bez cukru).

Na żywo

Zobacz również

  • Skąd wiedzieć, co jeść, by chudnąć, a czego unikać? Jak działa metabolizm, czy masz skłonność do tycia, jakie grożą ci choroby? Odpowiedzi są w… genach! więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.