Reklama
  • Poniedziałek, 8 lutego 2016 (14:05)

    Jedzenie, które odchudza

Niektóre produkty zestawione razem sprzyjają spalaniu zbędnego tłuszczyku. Warto to wykorzystać, zwłaszcza że można przygotować z nich sycące i smaczne dania.

konsultacja: Paweł Widuliński, dietetyk

Kurczak + chili

Reklama

Mięso kurczaka jest pożywne i dietetyczne. Ok. 100 g filetu z piersi zawiera tylko 1 g tłuszczu i aż 23 g białka, które zapobiega utracie masy mięśniowej w czasie odchudzania. To ważne, ponieważ każdy kilogram mięśni spala dziennie nawet 100 kcal!

Dietetyczne zalety dania z kurczaka dodatkowo wzmacnia papryczka chili. Za ostry smak tej przyprawy odpowiada kapsaicyna, silny spalacz tłuszczu, który powoduje że zużywamy nawet o 30 proc. więcej energii i szczuplejemy! By chili zadziałała, używamy jej dość hojnie.

Plasterki na ostro: ✔filet z piersi kurczka ✔2 łyżki oliwy ✔1/2 łyżeczki mielonej chili ✔ząbek czosnku.

Mięso myjemy, osuszamy. Mieszamy oliwę z chili i przeciśniętym przez praskę ząbkiem czosnku. Marynatą smarujemy przygotowany filet. Wkładamy go do miseczki, przykrywamy i zostawiamy w lodówce przynajmniej na 15 min.

Mięso zawijamy w aluminiową folię lub wkładamy do specjalnego rękawa. Pieczemy ok. 20 min w temp. 200°C. Na 5 min przed końcem pieczenia rozchylamy folię, by mięso się przyrumieniło. Kroimy w plastry.

Pyszne szaszłyki

Kawałki piersi kurczaka posypujemy chili. Nadziewamy na patyczki i obsmażamy na oleju po 5 min z każdej strony. Papryczkę można zastąpić pieprzem cayenne – też wspomaga trawienie.

Papryka + jajko

W jajku mamy białko i aminkokwasy, które przyspieszają metabolizm i dbają o mięśnie. W żółtku jest też cholina, substancja wspomagająca pracę wątroby i rozkład tłuszczów. Natomiast papryka pomaga zmniejszyć poziom hormonu stresu (kortyzolu), a to zapobiega podjadaniu w ciągu dnia.

Gorące krążki: ✔pół czerwonej papryki ✔dwa jajka ✔odrobina oliwy, sól, pieprz.

Z papryki odkrawamy dwa krążki o grubości ok. 2 cm. Obsmażamy na patelni z oliwą po 1 min z obu stron. Do krążków wbijamy jajko i smażymy jak sadzone. Doprawiamy.

Fasola + kukurydza

W nasionach fasoli kryje się dużo białka o dobrej przyswajalności. Dlatego danie z dodatkiem tego warzywa wspaniale syci i pomaga utrzymać mięśnie w dobrej kondycji. Natomiast kukurydza wspomaga nasz system trawienny, dzięki czemu nie wszystkie kalorie są magazynowane w tkankach w postaci tłuszczyku.

Miks z patelni: ✔kukurydza w puszce ✔fasola w puszce ✔filet z indyka ok. 100 g ✔odrobina oliwy ✔natka, sól, pieprz.

Kroimy filet z indyka w cienkie plasterki. Wrzucamy je na patelnię z rozgrzaną oliwą i chwilę obsmażamy. Na sitku dokładnie odsączamy z zalewy fasolę i kukurydzę. Przekładamy je na patelnię. Chwilę obsmażamy, aż warzywa będą ciepłe. Dodajemy posiekaną pietruszkę (2-3 gałązki). Całość oprószamy odrobiną pieprzu oraz soli.

Winogrona + melon

Owoce usuwają nadmiar wody z organizmu (bo zawierają m.in. potas). Dzięki temu czujemy się lekko i nie mamy obrzęków. Dodatkowo winogrona działają na jelita jak miotełka.

Sałatka błyskawiczna: ✔ćwiartka melona ✔kilkanaście winogron ✔liście zielonej sałaty ✔odrobina oliwy, sól, pieprz.

Pokrojone składniki mieszamy, skrapiamy oliwą. Doprawiamy solą i pieprzem. Sałatkę doprawiamy sosem z 2 łyżek octu winnego, łyżki oliwy, soli i pieprzu cayenne. Zamiast zwykłej sałaty można użyć rukoli.

Płatki owsiane + maliny

W płatkach znajdziemy dużo rozpuszczalnego błonnika. Pęcznieje on w żołądku, co na długo zapewnia uczucie sytości i sprawia, że w ciągu dnia zjemy mniej. Maliny zaś są bogate w minerały wspomagające trawienie (m.in. wapń i magnez). Co więcej, naukowcy udowodnili, że taki duet ogranicza wytwarzanie greliny, hormonu odpowiadającego za uczucie głodu.

Pożywna owsianka: ✔4 łyżki płatków ✔garść malin np. mrożonych ✔szklanka mleka 1.5 proc.

Płatki zalewamy odrobiną wody, najlepiej na noc. Następnie zagotowujemy w mleku. Zdejmujemy z ognia i przykrywamy na kilka minut, by napęczniały. Dodajemy owoce.

Naj
Więcej na temat:jedzenie | mi | papryka | fasola | kurczak | winogrona | miks | sa

Zobacz również

  • Kiedy zacząć podawać gluten? Wobec częstych publikacji na temat rzekomej szkodliwości glutenu rodzice zastanawiają się, kiedy rozszerzać dietę. Niektóre światowe badania po twierdzają, że... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.