Reklama
  • Poniedziałek, 8 lutego (14:05)

    Jedzenie, które odchudza

Niektóre produkty zestawione razem sprzyjają spalaniu zbędnego tłuszczyku. Warto to wykorzystać, zwłaszcza że można przygotować z nich sycące i smaczne dania.

konsultacja: Paweł Widuliński, dietetyk

Kurczak + chili

Reklama

Mięso kurczaka jest pożywne i dietetyczne. Ok. 100 g filetu z piersi zawiera tylko 1 g tłuszczu i aż 23 g białka, które zapobiega utracie masy mięśniowej w czasie odchudzania. To ważne, ponieważ każdy kilogram mięśni spala dziennie nawet 100 kcal!

Dietetyczne zalety dania z kurczaka dodatkowo wzmacnia papryczka chili. Za ostry smak tej przyprawy odpowiada kapsaicyna, silny spalacz tłuszczu, który powoduje że zużywamy nawet o 30 proc. więcej energii i szczuplejemy! By chili zadziałała, używamy jej dość hojnie.

Plasterki na ostro: ✔filet z piersi kurczka ✔2 łyżki oliwy ✔1/2 łyżeczki mielonej chili ✔ząbek czosnku.

Mięso myjemy, osuszamy. Mieszamy oliwę z chili i przeciśniętym przez praskę ząbkiem czosnku. Marynatą smarujemy przygotowany filet. Wkładamy go do miseczki, przykrywamy i zostawiamy w lodówce przynajmniej na 15 min.

Mięso zawijamy w aluminiową folię lub wkładamy do specjalnego rękawa. Pieczemy ok. 20 min w temp. 200°C. Na 5 min przed końcem pieczenia rozchylamy folię, by mięso się przyrumieniło. Kroimy w plastry.

Pyszne szaszłyki

Kawałki piersi kurczaka posypujemy chili. Nadziewamy na patyczki i obsmażamy na oleju po 5 min z każdej strony. Papryczkę można zastąpić pieprzem cayenne – też wspomaga trawienie.

Papryka + jajko

W jajku mamy białko i aminkokwasy, które przyspieszają metabolizm i dbają o mięśnie. W żółtku jest też cholina, substancja wspomagająca pracę wątroby i rozkład tłuszczów. Natomiast papryka pomaga zmniejszyć poziom hormonu stresu (kortyzolu), a to zapobiega podjadaniu w ciągu dnia.

Gorące krążki: ✔pół czerwonej papryki ✔dwa jajka ✔odrobina oliwy, sól, pieprz.

Z papryki odkrawamy dwa krążki o grubości ok. 2 cm. Obsmażamy na patelni z oliwą po 1 min z obu stron. Do krążków wbijamy jajko i smażymy jak sadzone. Doprawiamy.

Fasola + kukurydza

W nasionach fasoli kryje się dużo białka o dobrej przyswajalności. Dlatego danie z dodatkiem tego warzywa wspaniale syci i pomaga utrzymać mięśnie w dobrej kondycji. Natomiast kukurydza wspomaga nasz system trawienny, dzięki czemu nie wszystkie kalorie są magazynowane w tkankach w postaci tłuszczyku.

Miks z patelni: ✔kukurydza w puszce ✔fasola w puszce ✔filet z indyka ok. 100 g ✔odrobina oliwy ✔natka, sól, pieprz.

Kroimy filet z indyka w cienkie plasterki. Wrzucamy je na patelnię z rozgrzaną oliwą i chwilę obsmażamy. Na sitku dokładnie odsączamy z zalewy fasolę i kukurydzę. Przekładamy je na patelnię. Chwilę obsmażamy, aż warzywa będą ciepłe. Dodajemy posiekaną pietruszkę (2-3 gałązki). Całość oprószamy odrobiną pieprzu oraz soli.

Winogrona + melon

Owoce usuwają nadmiar wody z organizmu (bo zawierają m.in. potas). Dzięki temu czujemy się lekko i nie mamy obrzęków. Dodatkowo winogrona działają na jelita jak miotełka.

Sałatka błyskawiczna: ✔ćwiartka melona ✔kilkanaście winogron ✔liście zielonej sałaty ✔odrobina oliwy, sól, pieprz.

Pokrojone składniki mieszamy, skrapiamy oliwą. Doprawiamy solą i pieprzem. Sałatkę doprawiamy sosem z 2 łyżek octu winnego, łyżki oliwy, soli i pieprzu cayenne. Zamiast zwykłej sałaty można użyć rukoli.

Płatki owsiane + maliny

W płatkach znajdziemy dużo rozpuszczalnego błonnika. Pęcznieje on w żołądku, co na długo zapewnia uczucie sytości i sprawia, że w ciągu dnia zjemy mniej. Maliny zaś są bogate w minerały wspomagające trawienie (m.in. wapń i magnez). Co więcej, naukowcy udowodnili, że taki duet ogranicza wytwarzanie greliny, hormonu odpowiadającego za uczucie głodu.

Pożywna owsianka: ✔4 łyżki płatków ✔garść malin np. mrożonych ✔szklanka mleka 1.5 proc.

Płatki zalewamy odrobiną wody, najlepiej na noc. Następnie zagotowujemy w mleku. Zdejmujemy z ognia i przykrywamy na kilka minut, by napęczniały. Dodajemy owoce.

Naj
Więcej na temat:jedzenie | mi | papryka | fasola | kurczak | winogrona | miks | sa

Zobacz również

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.