Reklama
  • Wtorek, 2 lutego (08:05)

    Jak szybko i bezpiecznie schudnąć?

Ciągle przyrzekasz sobie, że schudniesz, ale odkładasz to w nieskończoność? Teraz już nie masz wymówki, obietnice noworoczne zobowiązują. Sprawdź, jak to zrobić racjonalnie.

Reklama

Wystarczy, że wprowadzisz drobne modyfikacje w codziennym menu i nauczysz się, które produkty wybierać. Od czego powinnaś zacząć?

Lista przykazań

1. Rano na czczo pij szklankę ciepłej wody z połową cy tryny. Taki napój pobudzi jelita i ułatwi trawienie.

2. Zaplanuj jadłospis i jedz regularnie: najlepiej 5 razy dziennie, co 3 godziny.

3. Ostatni posiłek spożywaj 2-3 godziny przed snem.

4. Staraj się sprawdzać pochodzenie artykułów spożywczych, które kupujesz, i czytaj etykiety. Wybieraj produkty jak najmniej przetworzone.

5. Kupuj chude gatunki mięsa: kurczaka, indyka, polędwiczki wieprzowe.

6. Przynajmniej dwa razy w tygodniu jadaj ryby (pieczone lub z pary) – są bogate w kwasy omega-3, które korzystnie wpływają na układ sercowo-naczyniowy.

7. Do każdego posiłku dodawaj warzywa. Są cennym źródłem witamin i minerałów, których Twój organizm potrzebuje na co dzień. Teraz, gdy trudno o świeże produkty, śmiało korzystaj z mrożonych.

8. Jedz kiszonki, najlepiej domowej produkcji. Bakterie kwasu mlekowego, które są w nich zawarte, korzystnie wpływają na funkcjonowanie jelita i poprawę odporności.

9. Wybieraj chudy nabiał: jest cennym źródłem wapnia, wpływa na utrzymanie w dobrym stanie kości i zębów oraz przeciwdziała osteoporozie.

Twoi wrogowie

1. Nie podjadaj, w przerwach pij tylko wodę niegazowaną, gorzką herbatę lub kawę.

2. Unikaj jadania na mieście – poświęć czas na zakupy i przygotowanie dań samodzielnie, z naturalnych składników. Poszukaj inspiracji na proste i zdrowe dania w Internecie i czasopismach.

3. Zrezygnuj ze słodzonych płatków śniadaniowych – są bardzo kaloryczne, szczególnie te z dodatkiem czekolady, miodu i suszonych owoców. Lepiej przyrządź owsiankę na chudym mleku lub wodzie i zjedz do tego owoc.

4. Zapomnij o daniach smażonych: mięso gotuj w wodzie, na parze albo piecz w rękawie, z dodatkiem niewielkiej ilości soli i ulubionych ziół.

5. Staraj się nie jeść przetworzonych wędlin, szczególnie tych tłustych: mielonek, baleronu, parówek, pasztetów, salami. Lepszym dodatkiem do kanapki będzie plasterek własnoręcznie upieczonego mięsa.

JD

Naucz się przyrządzać domowe koktajle owocowe i jogurtowe. Nie dodawaj jednak do nich cukru. Po kilku tygodniach przywykniesz do ich naturalnego smaku.

Z czasem przejdź na czyste soki warzywne, które doskonale oczyszczą Twój organizm z wszelkich złogów. To doskonały posiłek, np. na drugie śniadanie.

Ważne!

To wyeliminuj z diety!

● Cukier dodany: jest nie tylko w słodyczach, ale i w płatkach zbożowych, napojach reklamowanych jako przeznaczone dla dzieci, w jogurtach owocowych, sosach, ketchupach, napojach, serkach smakowych, itp.

● Izomery trans kwasów tłuszczowych: zna cznie bardziej niż tłuszcze naturalne sprzyjają rozwojowi miażdżycy i wywołują choroby układu krążenia. Polscy producenci nie mają obowiązku zaz naczania na etykietach ich zawartości. Wnikliwe oko klienta może je rozpoznać w takich składnikach, jak: margaryna twarda, tłuszcze utwardzone, oleje utwardzone.

Najwięcej tłuszczy trans znajduje się w produktach przetworzonych: ciasteczkach, ciastach, kremach, większości margaryn kostkowych, czekoladkach, cukierkach, batonikach dla dzieci itp.

● Produkty light: choć zwykle zawierają znacznie mniej tłuszczu, w zamian mają np. skrobię ziemniaczaną, gumę ksantanową, aspartam czy zagęstniki.

● Sztuczne przyprawy: kostki rosołowe, przyprawy do zup i sosy instant mają w składzie wzmacniacze smaku, aromaty i barwniki.

● Soki w kartonach i butelkach: są koncentratem cukrów prostych. Zastąp je surowymi owocami.

Chcesz szybciej schudnąć?

● Zacznij od spacerów: chodź na zakupy i przestań jeździć windą. Możesz także wysiąść o jeden przystanek wcześniej z autobusu i pokonać ten dystans piechotą.

● Nie mów, że nie masz czasu na ruch! Każdy znajdzie 20 minut dziennie, choćby na gimnastykę na dywanie.

● Zachęć do regularnej aktywności koleżankę albo partnera.

● Nie chodź na zakupy głodna. Przygotuj listę i wybieraj tylko produkty na niej zapisane.

● Nie jedz odruchowo, np. oglądając tv. Nie stawiaj obok siebie żadnego jedzenia.

Telemax
Więcej na temat:Nie | t | produkty | soki | cukier | wa

Zobacz również

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.