Reklama
  • Wtorek, 2 lutego (08:05)

    Jak szybko i bezpiecznie schudnąć?

Ciągle przyrzekasz sobie, że schudniesz, ale odkładasz to w nieskończoność? Teraz już nie masz wymówki, obietnice noworoczne zobowiązują. Sprawdź, jak to zrobić racjonalnie.

Reklama

Wystarczy, że wprowadzisz drobne modyfikacje w codziennym menu i nauczysz się, które produkty wybierać. Od czego powinnaś zacząć?

Lista przykazań

1. Rano na czczo pij szklankę ciepłej wody z połową cy tryny. Taki napój pobudzi jelita i ułatwi trawienie.

2. Zaplanuj jadłospis i jedz regularnie: najlepiej 5 razy dziennie, co 3 godziny.

3. Ostatni posiłek spożywaj 2-3 godziny przed snem.

4. Staraj się sprawdzać pochodzenie artykułów spożywczych, które kupujesz, i czytaj etykiety. Wybieraj produkty jak najmniej przetworzone.

5. Kupuj chude gatunki mięsa: kurczaka, indyka, polędwiczki wieprzowe.

6. Przynajmniej dwa razy w tygodniu jadaj ryby (pieczone lub z pary) – są bogate w kwasy omega-3, które korzystnie wpływają na układ sercowo-naczyniowy.

7. Do każdego posiłku dodawaj warzywa. Są cennym źródłem witamin i minerałów, których Twój organizm potrzebuje na co dzień. Teraz, gdy trudno o świeże produkty, śmiało korzystaj z mrożonych.

8. Jedz kiszonki, najlepiej domowej produkcji. Bakterie kwasu mlekowego, które są w nich zawarte, korzystnie wpływają na funkcjonowanie jelita i poprawę odporności.

9. Wybieraj chudy nabiał: jest cennym źródłem wapnia, wpływa na utrzymanie w dobrym stanie kości i zębów oraz przeciwdziała osteoporozie.

Twoi wrogowie

1. Nie podjadaj, w przerwach pij tylko wodę niegazowaną, gorzką herbatę lub kawę.

2. Unikaj jadania na mieście – poświęć czas na zakupy i przygotowanie dań samodzielnie, z naturalnych składników. Poszukaj inspiracji na proste i zdrowe dania w Internecie i czasopismach.

3. Zrezygnuj ze słodzonych płatków śniadaniowych – są bardzo kaloryczne, szczególnie te z dodatkiem czekolady, miodu i suszonych owoców. Lepiej przyrządź owsiankę na chudym mleku lub wodzie i zjedz do tego owoc.

4. Zapomnij o daniach smażonych: mięso gotuj w wodzie, na parze albo piecz w rękawie, z dodatkiem niewielkiej ilości soli i ulubionych ziół.

5. Staraj się nie jeść przetworzonych wędlin, szczególnie tych tłustych: mielonek, baleronu, parówek, pasztetów, salami. Lepszym dodatkiem do kanapki będzie plasterek własnoręcznie upieczonego mięsa.

JD

Naucz się przyrządzać domowe koktajle owocowe i jogurtowe. Nie dodawaj jednak do nich cukru. Po kilku tygodniach przywykniesz do ich naturalnego smaku.

Z czasem przejdź na czyste soki warzywne, które doskonale oczyszczą Twój organizm z wszelkich złogów. To doskonały posiłek, np. na drugie śniadanie.

Ważne!

To wyeliminuj z diety!

● Cukier dodany: jest nie tylko w słodyczach, ale i w płatkach zbożowych, napojach reklamowanych jako przeznaczone dla dzieci, w jogurtach owocowych, sosach, ketchupach, napojach, serkach smakowych, itp.

● Izomery trans kwasów tłuszczowych: zna cznie bardziej niż tłuszcze naturalne sprzyjają rozwojowi miażdżycy i wywołują choroby układu krążenia. Polscy producenci nie mają obowiązku zaz naczania na etykietach ich zawartości. Wnikliwe oko klienta może je rozpoznać w takich składnikach, jak: margaryna twarda, tłuszcze utwardzone, oleje utwardzone.

Najwięcej tłuszczy trans znajduje się w produktach przetworzonych: ciasteczkach, ciastach, kremach, większości margaryn kostkowych, czekoladkach, cukierkach, batonikach dla dzieci itp.

● Produkty light: choć zwykle zawierają znacznie mniej tłuszczu, w zamian mają np. skrobię ziemniaczaną, gumę ksantanową, aspartam czy zagęstniki.

● Sztuczne przyprawy: kostki rosołowe, przyprawy do zup i sosy instant mają w składzie wzmacniacze smaku, aromaty i barwniki.

● Soki w kartonach i butelkach: są koncentratem cukrów prostych. Zastąp je surowymi owocami.

Chcesz szybciej schudnąć?

● Zacznij od spacerów: chodź na zakupy i przestań jeździć windą. Możesz także wysiąść o jeden przystanek wcześniej z autobusu i pokonać ten dystans piechotą.

● Nie mów, że nie masz czasu na ruch! Każdy znajdzie 20 minut dziennie, choćby na gimnastykę na dywanie.

● Zachęć do regularnej aktywności koleżankę albo partnera.

● Nie chodź na zakupy głodna. Przygotuj listę i wybieraj tylko produkty na niej zapisane.

● Nie jedz odruchowo, np. oglądając tv. Nie stawiaj obok siebie żadnego jedzenia.

Telemax
Więcej na temat:Nie | t | produkty | soki | cukier | wa

Zobacz również

  • Mimo że nie jesz dużo, nie możesz pozbyć się „brzuszka”? Być może to wina glutenu! Składnik ten dietetycy coraz częściej biorą pod lupę. więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.