Reklama
  • Wtorek, 3 stycznia (13:05)

    Dieta na zdrowe stawy

Reklama

Podstawą jadłospisu są warzywa, owoce, nabiał, ryby i chude mięso. Zawarte w nich mikroelementy wzmacniają stawy, kości i chrząstki oraz zapobiegają procesom zapalnym.

Takie produkty powinny wprowadzić do diety także osoby, które chcą zapobiegać wystąpieniu problemów ze stawami w przyszłości. Bardzo ważnym elementem kuracji jest też utrata nadwagi. Dodatkowe kilogramy obciążają bowiem stawy i kości oraz pogarszają ich stan.

Najważniejsze zasady diety

Wzmacniający nabiał

Nabiał jest budulcem chrząstek stawowych, natomiast wapń zawarty w mleku wzmacnia kości. Pamiętaj więc o codziennej porcji mleka, sera, kefiru lub jogurtu.

Zdrowe oleje i przyprawy

Postaw na oleje lniany i rzepakowy, oliwę z oliwek, przyprawy typu kurkuma, imbir i czosnek – łagodzą stany zapalne stawów. Podobnie działa siemię lniane.

Ryby i witamina D

Lepszą ruchomość stawów zapewniają kwasy omega-3 występujące w rybach morskich, jak łosoś, mintaj i śledź. Zawarta w nich wit. D ułatwi wchłanianie wapnia.

Bez słodyczy, kawy, alkoholu

Węglowodany proste (cukry)powodują nadwagę, co obciąża stawy. Kawa i alkohol wypłukują wapń. Ogranicz też tłuszcze zwierzęce i olej słonecznikowy.

Na żywo

Zobacz również

  • Skąd wiedzieć, co jeść, by chudnąć, a czego unikać? Jak działa metabolizm, czy masz skłonność do tycia, jakie grożą ci choroby? Odpowiedzi są w… genach! więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.