Reklama
  • Poniedziałek, 13 lutego (13:05)

    Dieta na odporność

Teraz należy szczególnie zadbać o domowy jadłospis.

Reklama

Jesienią i zimą organizm jest poddawany wielu próbom wytrzymałościowym. Warto mu pomóc w walce z wirusami i chłodem, spożywając bogate w składniki odżywcze i podnoszące odporność pokarmy.

Jedz dużo witamin

Witamina C uszczelnia naczynia krwionośne i wzmacnia błony śluzowe, utrudniając chorobotwórczym drobnoustrojom dostęp do organizmu. Ponadto ułatwia wchłanianie żelaza, które z kolei zapobiega anemii, a jak wiadomo, niedożywiony organizm jest podatny na wszelkie infekcje.

Najwięcej witaminy C znajdziesz w natce pietruszki, czerwonej papryce, kiwi, cytrynach, jarmużu, kiszonej kapuście i czarnej porzeczce. Dla odporności ważne są także witaminy A oraz z grupy B, zwłaszcza B12.

Spożywaj ryby

Ryby są bogactwem składników, które wzmacniają naszą odporność i ogólny stan zdrowia. Zawierają m.in. cynk i miedź, które stanowią budulec białych krwinek – strażników naszej odporności. Zawierają aż 10 razy więcej cynku niż wołowina!

Są także bogatym źródłem witaminy D, której niedobór zwiększa ryzyko infekcji, złamań kości i chorób autoimmunologicznych. Zawarte w rybach w dużej ilości nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 działają przeciwzapalnie. Zaledwie 80 g wędzonego łososia zaspokaja dzienne zapotrzebowanie organizmu na te kwasy.

Takie jest życie

Zobacz również

  • Skąd wiedzieć, co jeść, by chudnąć, a czego unikać? Jak działa metabolizm, czy masz skłonność do tycia, jakie grożą ci choroby? Odpowiedzi są w… genach! więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.