Reklama
  • Środa, 25 stycznia (08:05)

    Dieta MIND

Dieta MIND, opracowana przez naukowców z Rush University Medical Center w Chicago, nie tylko poprawia pamięć, ale i z powodzeniem stosowana jest w profilaktyce chorób neurodegeneracyjnych, w tym choroby Alzheimera.

MIND bazuje na dietach DASH i Śródziemnomorskiej z pewnymi zasadniczymi modyfikacjami, jak np. nacisk na jedzenie warzyw liściastych. Trzeba też częściej spożywać produkty wartościowe dla mózgu i ograniczyć te, które mogą mu szkodzić.

Najważniejsze zasady diety Ryby i wino

Reklama

Raz w tygodniu lub częściej jedz ryby morskie. Raz na tydzień pij lampkę czerwonego wina. Ma korzystny wpływ na układ sercowo-naczyniowy i neurologiczny.

Czarna lista

Czerwone mięso jedz rzadko, np. raz w miesiącu, smażony drób – tylko raz w tygodniu, słodycze i słodkie napoje – do 4 porcji w tygodniu. Ogranicz masło.

Orzechy i migdały

Spożywaj je co najmniej 5 razy w tygodniu. Są źródłem kwasów tłuszczowych – budulca błon komórkowych mózgu oraz wit. B, tzw. witaminy mózgu.

Owoce i warzywa

Jagody poprawiają pamięć (jedz 2x w tygodniu). Jarmuż, szpinak, sałata zawierają wit. C i E, usprawniające pracę mózgu (3 x dziennie). Soczewica zawiera wit. B (3x tyg.).

Na żywo

Zobacz również

  • Aby wspomóc pracę tego ważnego gruczołu, stosuj odpowiednią dietę. Ryby morskie. Zawierają witaminę D, która zapewnia prawidłową pracę gruczołu i wspomaga leczenie stanów zapalnych. Nabiał.... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.