Reklama
  • Czwartek, 5 czerwca 2014 (10:05)

    Dieta dla prowadzących aktywny styl życia

Jeśli zamierzasz zadbać o zdrowie i kondycję, ćwicząc, biegając lub uprawiając inne dyscypliny sportu, pamiętaj o zmodyfikowaniu diety.

Wysiłek fizyczny wiąże się z większym zapotrzebowaniem na energię. Twoja dieta powinna być bogatsza w białko, zarówno roślinne, jak i zwierzęce (przetwory mleczne, mięso, ryby).

Bardzo ważne jest, by dostarczać organizmowi każdego dnia porcję węglowodanów złożonych (ciemne pieczywo z pełnej mąki, kasze, makarony) oraz nienasyconych tłuszczów roślinnych (oliwa z oliwek czy olej słonecznikowy). Istotną sprawą jest uzupełnianie płynów. Poznaj najważniejsze zasady.

1. Makarony, kasze, chleb

Reklama

Te produkty są doskonałym źródłem węglowodanów złożonych. Wybieraj makarony pełnoziarniste, kaszę gryczaną, pieczywo z pełnego ziarna. Jedz je w pierwszej części dnia.

2. Ryby jedz koniecznie!

To niezastąpiony mix najcenniejszych dla osób aktywnych aminokwasów i tłuszczów omega-3, zapewniających odporność. Zawierają je też oleje roślinne i orzechy.

3. Picie też ważne

Ćwicząc, potrzebujesz 2,5 l płynów dziennie. Pij wodę i soki, które dostarczą też mnóstwa witamin. Po treningu warto pić napój izotoniczny, wzbogacony potasem i wapniem.

4. Nie każdy owoc

Osobom wydatkującym dużo energii zaleca się spożywanie bananów, dostarczających m.in. potasu, ważnego dla serca. Wybieraj niezbyt miękkie, mające mniej cukru.

Na żywo
Więcej na temat:dieta | diety | styl życia | styl

Zobacz również

  • To coś więcej niż zamiennik cukru. Na nim przede wszystkim opiera się apiterapia (czyli zapobieganie chorobom i leczenie za pomocą pszczelich darów). Ze swoim bogactwem związków odżywczych poprawia... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.