Reklama
  • Poniedziałek, 25 stycznia (13:05)

    Co jeść, by nie zachorować na raka piersi?

Dieta, która pomaga chronić się przed rakiem piersi, polega na dostarczaniu organizmowi produktów bogatych w silne antyoksydanty (zwalczają one groźne wolne rodniki uszkadzające DNA komórek).

Reklama

Niezwykle istotne jest ograniczenie tłuszczów oraz spożywanie żywności naturalnej, w tym sporej ilości błonnika. Wiąże on w jelitach substancje rakotwórcze obecne w pożywieniu. Dzięki temu organizm wydala je, zanim zdążą przedostać się do krwi.

Ważne, by chronić się przed niedoborami witamin koniecznych dla zachowania dobrej odporności. Taką rolę odgrywają w organizmie dwie witaminy – C i D. Pierwszą z nich łatwo dostarczyć w pożywieniu (kiszonki, cytryny, kiwi), drugą powinnaś suplementować (w kroplach na receptę lub kapsułkach bez recepty).

Ryby obowiązkowo

Jedz je dwa lub trzy razy w tygodniu, bo zawierają cynk niezbędny dla prawidłowej pracy układu odpornościowego. Unikaj jednak ryb azjatyckich i wędzonych.

Błonnik

Zalecaną dzienną dawkę błonnika dostarczysz organizmowi, jedząc 2 łyżki otrąb lub 3 kromki chleba z mąki z pełnego ziarna.

Moc likopenu

To drugi po kurkumie składnik o wyjątkowo silnym działaniu antynowotworowym. Najwięcej likopenu mają gęste przeciery z pomidorów i keczupy.

Bez alkoholu

Eksperci ostrzegają – alkohol sprzyja nasilaniu się procesów zapalnych i zwiększa ryzyko raka piersi. Najlepiej całkowicie go odstawić.

Jakie mięsa?

Ogranicz ich spożywanie do 2-3 razy w tygodniu i przyrządzaj na parze lub w piekarniku. Unikaj smażenia, bo powstają wówczas rakotwórcze związki.

Co z wędlinami?

Je również należy wybierać według zasady – bez sztucznych dodatków. Sprawdzaj etykiety, a najlepiej zastępuj je jajkami i serem.

Surówki, zupy krem

W substancje antyrakowe (np. sulforafan) obfitują warzywa kapustne, brokuły, brukselka oraz kalarepa. Pałaszuj je na surowo i na ciepło (gotuj al dente).

Kurkuma

Żółta przyprawa wykazuje bardzo silną moc antyrakową. Ale działa tylko wtedy, gdy spożywasz ją każdego dnia, np. z mięsem i warzywami.

Na żywo
Więcej na temat:dieta DNA | moc | ryby | kurkuma | ryby | DNA | dieta | ekspert | na | Piersi | jeść | Nie

Zobacz również

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.