Reklama
  • Środa, 15 lutego (08:00)

    ADHD lecz dietą

Coraz więcej badań potwierdza duży jej wpływ na zachowanie osób z ADHD, czyli nadpobudliwością psycho-ruchową z deficytem uwagi. Z opublikowanych w magazynie „Lancet” badań prowadzonych w USA wśród dzieci od 4. do 8. roku życia wynika, że już po kilku tygodniach odpowiedniej diety u 64 procent z nich objawy ADHD znacznie się zmniejszyły.

Podstawą jest wyeliminowanie pobudzających pokarmów i napojów, w tym także obfitujących w salicylany.

Reklama

Więcej kwasów omega-3

W przypadku dzieci z ADHD mają one fundamentalne znaczenie, harmonizują bowiem pracę komórek nerwowych w mózgu. Dużo ich mają ryby, orzechy, jajka.

Gdzie salicylany?

Są w składzie kwaśnych warzyw i owoców oraz tłoczonych z nich soków. Najwięcej salicylanów mają jagody, jeżyny, wiśnie, porzeczki, cytrusy i truskawki.

Najbardziej zalecane

Na talerzu dziecka z ADHD powinny często pojawiać się kasze gruboziarniste, ryż, chleb z pełnego ziarna. Podawaj mu też czerwoną soczewicę i dużo warzyw.

Co odstawić?

Objawy ADHD mogą nasilić się pod wpływem pokarmów nabiałowych, zwłaszcza mleka, twarogu, deserów z mlekiem w proszku. Unikaj cukru i białej mąki.

Na żywo

Zobacz również

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.