Reklama
  • Środa, 1 marca (10:05)

    Benedyktynka i lekarka, obdarzona darem jasnowidzenia, stworzyła w XII w. zasady dietetyczne służące zachowaniu dobrego zdrowia do późnej starości. Według Hildegardy najważniejszym pokarmem jest pszenica orkiszowa. Orkisz to najszlachetniejsze, niemodyfikowane ziarno pszenicy, zawierające dobrze trawiony przez człowieka gluten. Jak twierdziła medyczka, ziarno to działa rozgrzewająco, służy zdrowiu jelit, oczyszcza organizm z toksyn, a ponadto korzystnie wpływa na nast

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Środa, 1 marca (10:05)

    Jestem szczęśliwa, bo udało mi się stracić 30 kg. Co robić, żeby uniknąć efektu jojo? Agnieszka z Płocka

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Środa, 1 marca (10:05)

    Chcesz zadbać o zdrowie? Wprowadź ocet z winogron do codziennego jadłospisu. Trudno przecenić jego dobroczynne właściwości, a najważniejszą jest to, że niszczy drobnoustroje chorobotwórcze zasiedlające układ pokarmowy. Wspomaga natomiast florę pożyteczną, co sprzyja dobremu trawieniu i usuwaniu toksyn. Co niezwykle ważne, ocet balsamiczny przyspiesza spalanie tłuszczu i obniża stężenie złego cholesterolu. 1 litr tradycyjnego, gęstego octu uz

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Środa, 1 marca (09:05)

    Znakiem rozpoznawczym kampanii przeciw otyłości, której patronowała żona Baracka Obamy, jest talerz podzielony na nierówne cztery części. Ma on wskazywać zdrowe proporcje pomiędzy poszczególnymi produktami żywnościowymi. Najważniejsze zasady diety 25% talerza – pełne ziarna Dotyczy to pieczywa i makaronu. Polub też brązowy ryż. Wysoka zawartość błonnika sprawi, że nie będziesz miała potrzeby po

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 27 lutego (13:05)

    Cały sekret to produkty bogate w białko, przeciwutleniacze i błonnik. Poprawią kondycję stawów i złagodzą dolegliwości.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 27 lutego (13:05)

    Silne pocenie się bywa efektem choroby, złej diety lub trybu życia. Warto zlikwidować ten problem u źródła. Wzbogać dietę o wątróbkę, ryby, nasiona i orzechy oraz produkty z pełnoziarnistej, ciemnej mąki. Potliwość może być bowiem objawem niedoboru witamin z grupy B, należy je uzupełnić. Pomogą także banany. Zawierają duże ilości potasu (znajdziesz go też w pomidorach, winogronach), który wspomaga pracę m.in. układu limfatycznego. Pij herbatę z szałwii, hamuje bowiem

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 27 lutego (09:05)

    To możliwe! A przy tym obiecujemy ci, że nie będziesz czuła głodu ani liczyła kalorii. Wystarczą nasze przepisy…

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Piątek, 24 lutego (08:00)

    Zaufały jej m.in. Jennifer Aniston i Heidi Klum. Podstawą jest cytryna, wspomagająca pracę wątroby i oczyszczająca z toksyn. Utrata wagi jest spora: 4 kg po 7 dniach. Dietę stosować można w kilku wersjach. Restrykcyjna zaleca zastąpienie stałych posiłków mieszanką cytryny, wody, odrobiny miodu i cynamonu. Zalecana, opisana niżej, uzupełniona jest o warzywa, owoce oraz produkty białkowe. Wersja najłagodniejsza to jedynie poranne picie szklanki ciepłej wody z cytryną.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Środa, 22 lutego (15:00)

    Niedawno Polskie Towarzystwo Dietetyki po konsultacji z kardiologami ogłosiło najnowsze zalecenia dietetyczne, które pozwolą zachować zdrowe serce. Zbilansowana dieta to podstawa profilaktyki i leczenia miażdżycy i chorób krążenia. Wiele z tych zasad już znamy, bo pewne rzeczy się nie zmieniają. Przede wszystkim układ krążenia uwielbia aktywny tryb życia. Należy ograniczyć ilość soli (do 6 g, czyli łyżeczki dziennie). Trzeba wyeliminować cukier

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Środa, 22 lutego (08:05)

    Zdarzyło Ci się przejeść jakąś potrawą? Na pewno nie były to brokuły lub marchew. Dlaczego? Nasz organizm przyjmuje warzywa jako źródło witamin i mikroelementów – ale nie traktuje ich tak, jak używki. Makaron, chipsy czy pizza – to już zupełnie co innego… Naukowcy z University of Michigan zauważyli, że pewne pokarmy mogą prowadzić do jedzeniowego nałogu. A kie dy w taki nałóg wpadniemy, zajadamy się nimi, choć przyjemność czujemy tylko przez chwilę. Kiedy wstajemy od stołu, dopada nas poczucie

    Czytaj więcej Komentarzy:0